درمان میگرن با تزریق بوتاکس

همه ی ما می دانیم که با تزریق بوتاکس می توان چین و چروک های صورت را کاهش داد ولی آیا می دانید که برای درمان میگرن هم می توانید از بوتاکس استفاده کنید؟ در سال 2010، استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است.

چه نوع سردردهایی بهتر با بوتاکس درمان می شوند؟

بوتاکس برای درمان میگرن مزمن (chronic migraine headache)تایید شده است؛ یعنی اگر شما 15 روز از ماه یا بیشتر از این میزان، دچار سردردهای وحشتناکی می شوید، پس تزریق بوتاکس می تواند برای شما مناسب باشد.

بوتاکس چگونه می تواند میگرن را درمان کند؟

بوتاکس در اطراف رشته های عصبی که باعث ایجاد درد و میگرن شدید می شوند، تزریق می شود. بوتاکس بعد از تزریق، انتهای رشته عصبی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و از آزادسازی پیام های شیمیایی که حاوی انتقال احساس درد هستند، به راحتی می تواند جلوگیری کند.
برای اینکه اثرات بوتاکس بیشتر مشخص بشود، لازم است بیمار طی دو جلسه دیگر هم تزریق بوتاکس را انجام بدهد. در واقع با افزایش تعداد جلسات میتوان شاهد نتایج موفقیت آمیز تزریق بوتاکس بود.طبق مطالعات انجام شده اکثر بیماران بعد از دو جلسه تزریق بوتاکس، شاهد کاهش حدود ۶۵ درصدی از سردردهای خود بوده اند.

بوتاکس برای درمان میگرن در چه نواحی از صورت و بدن تزریق می شود؟

نواحی که بوتاکس تزریق می شود، بستگی به نشانه های میگرن بیمار دارد. معمولا نواحی که بوتاکس برای درمان میگرن تزریق می شود، عبارتند از:
– پیشانی – هر دو گیجگاه – پشت و کناره های گردن – قسمت بالایی شانه ها – پشت سر
📱جهت مشاوره و تعیین وقت ویزیت با تلفن یا تلگرام یا واتس اپ 09224504576 تماس حاصل فرمائید

دسته‌ها: بوتاکس